360 stopni dookoła muzyki – nowe oblicze Machiny

150x110

Machina.pl to nowy serwis internetowy magazynu MACHINA. Fani muzyki będą mogli w nim znaleźć wszystko, czego potrzebują, żeby rozwijać swoje muzyczne pasje i zainteresowania.

Wersję beta serwisu już można testować pod adresem www.machina.pl.

Sam magazyn MACHINA od czerwca zmienia się w muzyczny e-tygodnik. Majowy numer MACHINY z ekskluzywnym wywiadem Lady GAGI to pożegnanie z papierową Machiną. Ukazuje się jednocześnie w wersji drukowanej i jako e-wydanie (dostępne na stronie ewydanie.machina.pl).

Machina.pl w nowej odsłonie to społecznościowy serwis muzyczny z szeroką bazą informacji o artystach, ich biografiach i dyskografiach, z bogatym kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingami oraz działem recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. Wszystko to uzupełnione o muzykę – prawie 700 000 utworów muzycznych, które można odsłuchać do tego teksty utworów i prawie 60  tys. płyt, które można zakupić.

Machina.pl to jedyny w Polsce wortal muzyczny, w którym użytkownik będzie mógł jednocześnie sprawdzić najważniejsze notowania na rynku, przeczytać recenzje, odsłuchać utworu, napisać swoją opinię, sprawdzić trasę koncertową wykonawcy i kupić bilet na jego koncert. „To jest serwis dla ludzi, którzy żyją muzyką. Mogą w nim nie tylko poznać muzykę danego artysty, ale też prześledzić jego karierę muzyczną” – mówi Benita Jakubowska-Antonowicz, wiceprezes Media Point Group odpowiedzialna za nowe media. Docelowo na Machina.pl będzie można kupić bilety na większość koncertów  w Polsce.

Na Machina.pl będzie można również pobrać e-wydanie Machiny.

MACHINA w wersji elektronicznej od czerwca będzie się ukazywała co tydzień - we wtorki. Będzie ją można także zasubskrybować na e-mail lub pobrać na iPad. Koszt jednego wydania to 3 zł. Dostęp do pojedynczego artykułu z najnowszych numerów ma kosztować 50 gr. Osoby, które zarejestrują się w serwisie do końca roku, otrzymają półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektrycznego archiwum MACHINY. Osoby, które dodatkowo namówią na rejestrację znajomych – otrzymają roczną prenumeratę e-wydań. Za 99 zł można wykupić promocyjną dwuletnią prenumeratę e-Machiny.

„Zmiana kanału i sposobu dystrybucji MACHINY była nieunikniona. MACHINA to magazyn muzyczny, a muzyka i jej słuchacze, zwłaszcza ci młodsi, a więc najbardziej dla nas atrakcyjni, już dawno przenieśli się do sieci. Dlatego MACHINA też musi być w sieci. Poza tym formuła miesięcznika powoduje, że jesteśmy ograniczeni zarówno co do miejsca, jak i co do aktualności treści. Jako tygodnik, będziemy stawiać na materiały krótsze, nie mniej atrakcyjne, ale bardziej aktualne, a wortal tematyczny pozwoli na obudowanie tego, o czym piszemy, muzyką, której czytelnicy mogą od razu posłuchać” – mówi Piotr Metz, redaktor naczelny Machiny.

Jednocześnie zwraca uwagę na wyzwania, które stoją przed redakcją w związku ze zmianą formuły magazynu. „E-tygodnik i serwis internetowy wymusza zupełnie inną pracę redakcji niż do tej pory. Nie tylko z uwagi na tryb wydawania informacji, ale także na ich formę – materiały muszą być skondensowane, ale nie mogą stracić na atrakcyjności”. Naczelny nie przewiduje zmian w składzie redakcji. „Robienie gazety w sieci nie oznacza mniejszej dbałości o treść czy jej jakość. A większa częstotliwość to większe zapotrzebowanie na kontent” – podkreśla Metz.

MACHINA w sieci ma zachować swój unikalny styl oraz swój „znak firmowy” – niepowtarzalne, nierzadko kontrowersyjne, okładki.

MACHINA to muzyczny magazyn popkulturalny. W kwietniu 2011 obchodził 15. urodziny. Grupą docelową MACHINY są osoby zainteresowane muzyką, aktywne, poszukujące nowych doświadczeń, niezależne i demonstrujące swój indywidualizm. Od 2006 r.  wydawcą MACHINY jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.

PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM, oraz magazyn studencki „?dlaczego”. PMPG jest również większościowym udziałowcem AWR „WPROST”, spółki wydającej tygodnik „WPROST”.